Categorie | Cultuurhelden |
In Delft-West zijn scholen en instellingen begonnen met het ontwikkelen van een rijke leerdag voor kinderen en jongeren. De Rijke Leerdag is een groeiend fijnmazig netwerk dat we met elkaar opzetten, en dat kinderen en jongeren kansen voor talentontwikkeling biedt.
Wat is het doel van de Rijke Leerdag in Delft-West?
β’ Kansengelijkheid vergroten De Rijke Leerdag wil kansengelijkheid voor kinderen en jongeren in Delft-West vergroten. Daar gaat aan gewerkt worden door kinderen en jongeren meer mogelijkheden te bieden om hun interesses, passies en talenten te ontdekken en te verdiepen. Binnen school, na school en buiten school.
β’ Een leerecosysteem creΓ«ren Daarnaast wil de Rijke Leerdag een bloeiend en duurzaam leerecosysteem *) ontwikkelen in Delft-West. Zoβn leerecosysteem bestaat bijvoorbeeld uit organisaties als scholen, sportverenigingen en andere aanbieders van sport, kunst, cultuur, techniek en natuur. Ook een belangrijk onderdeel van dit leerecosysteem: betrokken en deskundige individuen, zogenoemde helpende volwassenen. En natuurlijk zijn er plekken nodig waar jonge mensen zich veilig voelen, en moet er toegankelijke informatie zijn over de mogelijkheden. Dat alles bij elkaar vormt een samenhangend leerecosysteem, en dat is precies waar de Rijke Leerdag naar streeft. De Kick-off op 2 april Voor professionals die betrokken zijn bij kinderen en jongeren in Delft-West organiseert DOK op 2 april een inspirerende bijeenkomst over de Rijke Leerdag. Samen met jullie voelen we ons graag deel van een leerecosysteem dat werkt aan ontwikkelkansen voor kinderen en jongeren. Op de kick-off vertellen we meer over de Rijke Leerdag en ontmoeten we elkaar: er zijn vertegenwoordigers van de scholen in Delft-West, van organisaties uit de sectoren kunst & cultuur, sport, techniek en natuur.
Praktische informatie
π
Datum: woensdag 2 april
β° Tijd: 14.00 β 18.00 uur
π Locatie: praktijkschool Pro Grotius, Vulcanusweg 258, Delft-West
Programma
π€ Inloop 14:00 β 14:30
π’ Opening & welkom door Yuri Matteman (directeur-bestuurder DOK) en Patrick van der Mark (directeur Pro Grotius)
π Inspirerend praktijkvoorbeeld van Marianne Mink (directeur Mgr. Bekkersschool)
π’ In gesprek met Sanne Scholten (directeur PO-Raad) over het belang van de brede ontwikkeling van kinderen binnen Γ©n buiten school
π€ Interactieve werksessies in twee rondes